onsdag 4. august 2010

solkysten triathlon

Hei igjen!
For to helger tilbake gikk turen til Langesund og solkysten triathlon. Sammen med meg ned til Langesund var Hans Alexander Mangen fra Østmarka IL. Dette er et lite triathlon målt i distanse, men stort i antall deltagere! I herreklassen stilte 56 løpere til start. Løypa besto av snaue 300 m svøm, 1,2 mil sykkel og 4,6 km løp. Rett og slett en supersprint. Grunnet akstremt mye brennmaneter blei svømme-etappen lagt om slik at den ble noe kortere. Fikk bange anelser da vi før start så en båt kjøre rundt inne i vika med to karer som fanget opp brennmaneter i store mengder med håv;) Allikevel gikk svømmingen bra, og etter kun få minutter med bånn pinne var jeg ute av vannet som fjerdemann. T1 gikk tålelig bra og sykkeletappen fikk en god start. På såpas korte løp som dette blir det bånn gass hele veien og ting skjer derfor fort... Etter ca. 5 min på sykkelen treffer jeg en stein og går på trynet! Forbi meg suser mannen bak, og jeg blir henvist til 5.-plass. Jeg kommer meg fort opp på sykkelen igjen, men mannen foran ser jeg ikke noe til. T2 går meget bra, men jeg makter ikke å ta inn forspranget og ender på femteplass. Kun få sekunder bak kom Hans i mål til en syvendeplass. Må si oss meget fornøyde med å ende på blandt de ti beste begge to! Selve triathlonet anbefales på det varmeste! For det første er Langesund et utrolig pent sted som er verdt å ta en tur til i seg selv. Rammen rundt konkurransen var også meget bra! Kommer garantert tilbake neste år!
Forrige uke var jeg noen dager i Sarpsborg hos en kamerat og fikk et par gode økter der vi blant annet testet ut løypen til et olympisk triathlon som mulig blir arrangert neste år. Mats og Marius Johansen som planlegger løypen har tatt utgangspungt i Tunevannet i Sapsborg, blir spennende å følge med på hva som skjer videre!:)

Denne uken går med til å kjøre meg ned i starten av en formtoppingsperiode. Målet denne uken er å få mange timer med høy intensitet slik at jeg om et par uker vil få en formutløsning. Forhåpentligvis vil dette treffe noenlunde med NM triathlon normal i kongsberg, men vi får se...;)

Hei og hopp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar