søndag 29. august 2010

Oslotri og NM


Da er triathlonsesongen over for min del og jeg fikk to avsluttende helger der jeg lærte mye! Oslotriathlon gikk på Sognsvann den 14. august og samlet vanvittig mye mennesker! 150 menn stilte til start, av disse deltok 30 i seniorklassen. Ut fra start var tempoet høyt og jeg ble som vanlig passert av mange! Etter ca. 25 minutter var jeg ute av vannet og på sykkelen. Beina virket uvanlig gode og jeg knallet til med alt jeg klarte fra start! Etter fire mil i maridalen med et jevnt høyt tempo hadde jeg hentet et par plasser og hadde fortsatt relativt gode bein! Skiftet til løpeskoene gikk bra, men ut fra skiftesonen kom krampa i begge leggene. Mannen foran holdt et tempo som var litt i overkant kjapt med legger som ikke samarbeidet i det hele tatt. Etter ca. En kilometer slapp krampene like fort som de kom og jeg klarte plutselig å øke tempoet drastisk! I løpet av de resterende 9 kilometerene plukket jeg to løpere til og følelsen ble bare bedre og bedre. I mål var jeg nr. 8 av 150 menn og nr. 3 i Menn senior! Tiden ble 2:09:02! Alt i alt en utrolig artig dag der det meste stemte! Lørdagen etter gikk turen til Kongsberg og NM. Her hadde arrangøren gjort en imponerende jobb, og hele løpet opplevdes som meget proffesjonellt fra start til slutt! Løpet gikk greit frem til løpingen der veggen kom! Her raste det løpere forbi og jeg hadde fint lite å svare med! Sånn er det! Artig arrangement uansett!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar